كسب وكار
خريد و فروش كالا

براي انجام ريكاوري هارد اكسترنال خود توسط يك تيم متخصص آن را به مركز ريكاوري پيشرو بسپاريد. دليل اصلي پاك كردن اطلاعات بدون تهيه نسخه پشتيبان معمولاً سهل انگاري كاربر است. بسياري از مواقع با يك حذف افست ساده اطلاعات بسيار مهمي را از دست مي دهيم. گاهي اوقات به دليل مشكلات سخت افزاري اطلاعات ما به درستي كپي نمي شود و از بين مي رود. در مقاله بازيابي هارد اكسترنال گفتيم كه تحت شرايط خاصي امكان بازيابي اطلاعات پاك شده از هارد وجود دارد. در ادامه چند روش بازيابي اطلاعات هارد اكسترنال فرمت شده و بازيابي اطلاعات پاك شده از هارد اكسترنال را آموزش مي دهيم.

 

ديسك به صورت HDD يا SSD فرمت شده است؟

هارد ديسك يا SSD براي ذخيره داده ها در كامپيوتر استفاده مي شود. اين دو نوع هارد ديسك داده ها را بسيار متفاوت ذخيره مي كنند كه بر توانايي بازيابي اطلاعات پس از فرمت تأثير مي گذارد. هارد ديسك از صفحات مكانيكي استفاده مي كند كه اطلاعات را به صورت مغناطيسي ذخيره مي كند. هنگامي كه فايل ها از ديسك سخت حذف مي شوند، دسترسي منطقي حذف مي شود اما داده هاي فيزيكي هنوز روي ديسك هستند. در اين موارد مي توان از نرم افزارهاي طراحي شده براي بازيابي اطلاعات براي بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد اكسترنال استفاده كرد.

SSD ها از حافظه فلش براي ذخيره و حذف داده ها استفاده مي كنند. در اين هارد ديسك ها به جاي حذف يك فايل، بلوك هاي حافظه از روي هارد حذف مي شود و از فناوري تريم براي حذف فايل ها استفاده مي شود.

برخلاف هارد ديسك ها، فايل ها به معناي واقعي كلمه روي SSD ها پاك مي شوند. متأسفانه، فناوري Trim بازيابي اطلاعات حذف شده با نرم افزار بازيابي را دشوار يا غيرممكن مي كند. در بسياري از موارد، براي بازيابي يك درايو SSD فرمت شده، بايد به يك نسخه پشتيبان مراجعه كنيد.

چرا بايد هارد ديسك خود را فرمت كنم؟
فرمت كردن ديسك به دلايل مختلفي انجام مي شود، از جمله:

قبل از فروش ديسك يا استفاده از آن براي مقاصد ديگر، تمام داده ها را از روي ديسك پاك كنيد
سيستم فايل هارد ديسك را تغيير دهيد
ديسك را براي نصب سيستم عامل جديد آماده كنيد. به عنوان مثال، اگر از ديسكي با سيستم عامل maغير مجاز مي باشد استفاده كرده ايد، براي نصب سيستم عامل ويندوز بايد آن را فرمت كنيد.
تعمير درايو آسيب ديده ممكن است نياز به فرمت كردن هارد ديسك داشته باشد.


نحوه بازيابي اطلاعات از هارد اكسترنال فرمت شده
فرمت كردن يك درايو يا پارتيشن يك كار نسبتاً رايج است كه كاربران هر از گاهي به دلايل مختلف مجبور به انجام آن هستند. در اين موارد، اگر اشتباه كنيد و درايو يا پارتيشن اشتباهي را فرمت كنيد، بايد به دنبال راه هايي براي بازيابي اطلاعات از هارد اكسترنال فرمت شده خود باشيد. خوشبختانه، روشي وجود دارد كه كاربران مي توانند از آن براي بازيابي اطلاعات از هارد اكسترنال فرمت شده استفاده كنند، يعني استفاده از نرم افزار بازيابي اطلاعات.
نكته مهمي كه قبل از استفاده از اين نرم افزار بايد در نظر گرفت دانش كامپيوتر است. اگر دانش كامپيوتري كمي داريد يا با اصطلاحات رايج در نرم افزارهاي كامپيوتري آشنا نيستيد، اكيداً توصيه مي كنيم كه از بازيابي اطلاعات از هارد اكسترنال فرمت شده خودداري كنيد و آن را به افراد ذيصلاح ببريد زيرا خطا در بازيابي هارد اكسترنال فرمت شده ممكن است منجر به از دست دادن دائمي اطلاعات شما مي شود.

براي اطلاع ازعلت صداي بوق هارد اكسترنال به لينك زير مراجعه كنيد.

https://datarecoverypishro.com/the-cause-of-the-sound-of-the-hard-drive/

 

نرم افزار بازيابي اطلاعات هارد اكسترنال فرمت شده
در مقاله معرفي بهترين نرم افزارهاي بازيابي اطلاعات مي توانيد با چندين نرم افزار قدرتمند كه قادر به بازيابي اطلاعات هستند آشنا شويد. در ادامه نحوه بازيابي اطلاعات با يكي از قدرتمندترين نرم افزارهاي بازيابي هارد اكسترنال فرمت شده يعني نرم افزار Easeus را به شما آموزش مي دهيم. البته در نظرسنجي هاي مختلف رقباي ديگري مانند Disk Drill نيز براي اين نرم افزار معرفي شده است. در ادامه نحوه بازيابي اطلاعات پاك شده از هارد اكسترنال با اين دو نرم افزار را به شما آموزش مي دهيم.

بازيابي اطلاعات از هارد اكسترنال فرمت شده با نرم افزار Easeus
نرم افزار Easeus اطلاعات فرمت شده هارد اكسترنال را تنها با چند كليك ساده براي شما بازيابي مي كند. روند كار به صورت زير است:

هارد اكسترنال را به كامپيوتر وصل كنيد. سپس نرم افزار Easeus را اجرا كرده و هارد اكسترنال را از منوي آن انتخاب كنيد. حال بر روي گزينه اسكن كليك كنيد.

پس از اسكن، مي توانيد از گزينه فيلتر براي جستجوي آسان فايل هاي فرمت شده استفاده كنيد. سپس فايل هاي فرمت شده را در پنل سمت چپ پيدا كنيد و گزينه هاي مختلفي مانند ساير فايل هاي گم شده يا فايل هايي كه نام اصلي آنها گم شده است را انتخاب كنيد.
اطلاعاتي را كه مي خواهيد بازيابي كنيد انتخاب كنيد و روي Recover كليك كنيد. در مرحله بعد، بايد آدرسي را براي مكان فايل هاي بازيابي شده اختصاص دهيد.
نرم افزار Easeus پس از تخصيص آدرس، اطلاعات فرمت شده را از هارد اكسترنال بازيابي كرده و در آدرس وارد شده قرار مي دهد و مي توانيد به آن دسترسي داشته باشيد.

بازيابي اطلاعات فرمت شده هارد اكسترنال با نرم افزار Disk Drill


قبل از انجام مراحل لازم براي بازيابي اطلاعات فرمت شده از هارد اكسترنال، هارد اكسترنال را به كامپيوتر متصل كنيد تا نرم افزار آن را تشخيص دهد.

ابتدا نرم افزار Disk Drill را دانلود و نصب كنيد. سپس آن را اجرا كنيد و هارد اكسترنال را كه فرمت كرده ايد از منوي اصلي برنامه انتخاب كنيد. سپس بر روي گزينه يافتن اطلاعات از دست رفته كليك كنيد.
در اين مرحله نرم افزار Disk Drill فايل هاي گم شده را جستجو مي كند. سپس ليستي از فايل هاي قابل بازيابي را به شما نشان مي دهد. فايل هايي را كه مي خواهيد بازيابي كنيد از اين ليست انتخاب كنيد و روي گزينه بازيابي كليك كنيد. همانطور كه در شكل زير مشاهده مي كنيد، پس از انتخاب گزينه بازيابي، نرم افزار از شما مي خواهد كه آدرسي را براي بازيابي اطلاعات از هارد اكسترنال فرمت شده انتخاب كنيد. پس از انتخاب آدرس و كليك بر روي گزينه ok فايل مورد نظر بازيابي مي شود.

بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد اكسترنال
اگرچه نتيجه فرمت و پاك كردن هارد يكسان است و در هر دو حالت اطلاعات هارد را از دست مي دهيم، اما نحوه عملكرد سيستم هنگام فرمت كردن و پاك كردن هارد ديسك متفاوت است و به همين دليل بازيابي اطلاعات متفاوتي وجود دارد. مواد و روش ها. روش فوق موثرترين و در عين حال ساده ترين راه براي بازيابي اطلاعات فرمت شده از هارد اكسترنال است. اما راه هاي ديگري نيز براي بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد اكسترنال وجود دارد كه در ادامه به آموزش آن ها مي پردازيم.

1. بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد اكسترنال با cmd
اگرچه استفاده از cmd يا command prompt نياز به تجربه و آشنايي با كدهاي دستوري ويندوز دارد، اما cmd عموماً دسترسي بهتري به كاربران مي دهد و مي توانيد با استفاده از خط فرمان مستقيماً با سيستم عامل ارتباط برقرار كنيد. اگر با دستورات "خط فرمان" آشنا هستيد، شانس خوبي براي بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد اكسترنال داريد. به ويژه براي بازيابي اطلاعات آسيب ديده توسط ويروس يا بدافزار. ويروس ها و بدافزارها معمولاً ويژگي هاي يك فايل را تغيير مي دهند و دسترسي به آن را دشوار مي كنند. براي حل اين مشكل از روش زير استفاده كنيد:

هارد اكسترنال را به كامپيوتر وصل كنيد.
برنامه run را با كليدهاي تركيبي win + r اجرا كنيد و در آنجا تايپ كنيد: cmd
كد زير را در برنامه cmd تايپ كنيد و Enter بزنيد:
ATTRIB -H -R -S /S /D

مطمئن شويد كه حرف اختصاص داده شده به هارد اكسترنال خود را به جاي حرف X تايپ كنيد.

به عنوان مثال، كد نهايي به شكل زير خواهد بود:

C:windowssystem32ATTRIB -H -R -S /S /D E:*.*

حالا به پوشه اي كه فايل ها در آن قرار داشتند برويد و نتيجه را ببينيد. اگر مشكل پاك كردن داده ها به دليل ويروسي شدن فايل ها بود، به احتمال زياد مشكل حل شده است و اكنون به داده هاي خود دسترسي خواهيد داشت.

توجه داشته باشيد كه روش فوق براي بازيابي اطلاعات از هارد اكسترنال فرمت شده قابل اجرا نيست.
2. داده هاي حذف شده را از هارد اكسترنال با استفاده از File History برگردانيد
يكي از ويژگي هاي جالب ويندوز File History است كه به شما امكان مي دهد در زمان سفر كنيد و به نسخه هاي قبلي فايل ها و پوشه ها برگرديد حتي اگر فايل اصلي پاك شده باشد. براي كار با File History ابتدا بايد آن را فعال كنيد. براي اين كار كافي است در كادر جستجوي ويندوز عبارت File History را وارد كرده و گزينه Restore files using File History را انتخاب كنيد. اين گزينه شما را به كنترل پنل ويندوز مي برد، جايي كه مي توانيد File History را فعال كنيد.

براي بازيابي نسخه قبلي يك فايل با استفاده از File History، مراحل زير را دنبال كنيد:

به آدرسي كه فايل شما قبل از حذف در آن ذخيره شده است برويد.
در پوشه كليك راست كرده و Properties را انتخاب كنيد.
تب نسخه قبلي را انتخاب كنيد.
4. در اينجا نسخه هاي مختلف پوشه اي را كه در آن قرار داريد خواهيد ديد. به تاريخ فايل دقت كنيد و از بين نسخه ها نسخه مورد نظر را انتخاب كنيد.

5. حال بر روي گزينه restore كليك كنيد تا پوشه به نسخه انتخاب شده بازگردد.

اكنون بايد بتوانيد به فايلي كه در اين پوشه بوده و حذف شده است دسترسي داشته باشيد. روش فوق مي تواند براي بازيابي هارد اكسترنال فرمت شده موثر باشد اما متاسفانه نمي توان از آن براي بازيابي هارد اكسترنال فرمت شده استفاده كرد.

3. استفاده از System File Checker (SFC) براي بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد اكسترنال
گاهي اوقات مشكلات سخت افزاري باعث از دست رفتن اطلاعات مي شود. اگر سيستم شما به دلايلي از كار مي افتد و داده ها روي آن ذخيره نمي شوند، يا اگر اطلاعات شما مورد حمله بدافزار قرار مي گيرد، يك ويژگي ويندوز وجود دارد كه مي توانيد از آن براي ذخيره اطلاعات خود استفاده كنيد.

اگرچه در نگاه اول (sfc) System File Checker ممكن است پيچيده به نظر برسد، اما با كمي احتياط، مي توانيد از اين ويژگي براي بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد اكسترنال استفاده كنيد. براي بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد ديسك توسط System File Checker، مراحل زير را دنبال كنيد:

در منوي Start عبارت cmd را تايپ كرده و روي آن كليك راست كرده و گزينه Run as administrator را انتخاب كنيد. با اين كار، شما به عنوان يك مدير سيستم، توانايي اجراي دستورات از خط فرمان يا خط فرمان را خواهيد داشت.
در پنجره برنامه cmd كد زير را تايپ كنيد تا برنامه sfc سيستم شما را اسكن كرده و داده ها را بازيابي كند:
sfc/scannow

هنگامي كه سيستم در حال اسكن است، cmd را نبنديد. System File Checker (SFC) به طور خودكار فايل هاي خراب را اسكن مي كند و آنها را با يك نسخه سالم كه در پول كپي شده است جايگزين مي كند. اگر sfc براي بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد اكسترنال به خوبي كار كرد، در نهايت اين پيام را خواهيد ديد:

"Windows Resource Protection هيچ نقض يكپارچگي پيدا نكرد"

به عبارت ديگر: «حفاظت منابع ويندوز هيچ گونه نقض يكپارچگي در سيستم را شناسايي نكرد. »

4. نرم افزاري براي بازيابي اطلاعات حذف شده از هارد اكسترنال
اين نرم افزارها اغلب قابليت بازيابي اطلاعات حذف شده از هاردهاي اكسترنال را دارند و فقط نحوه كار آنها متفاوت است. اما اگر از دليل پاك شدن اطلاعات از روي هارد مطمئن نيستيد يا با نرم افزارهاي كامپيوتري آشنايي كافي نداريد، بهتر است از امتحان اين نرم افزارها خودداري كنيد.

5. از كارشناسان كمك بگيريد
داده ها چه شخصي و چه حرفه اي هميشه مهم هستند، بنابراين بهتر است براي بازيابي آن ها از افراد با تجربه كمك بگيريد. كارشناسان بازيابي اطلاعات پيشرو آماده بازيابي اطلاعات شما با بهترين روش ها و ابزارهاي تخصصي هستند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۳۵:۰۷ ] [ سها ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی